Jävla Telia

Kommer hem glad i hågen (okej inte glad men....i hågen iallafall) och upptäcker en härligt påminnelse på fasta telefonen. "Vad nu?!" tänker jag och knatar in till min lilla räkningspärm där det snyggt och prydligt sitter en räkning som betalades den 31/7 och inte alls är obetald som den envisa lappen säger. Ringer Telia där den fantastiska inspelade treeeeeeeeeeeeeevliga rösten guidar mig fram. Inte. Det är det nya finfina röstsryda systemet som nästlat sig in i telias telefonsladdar och högtalare. Som käckt säger till mej att enkelt och snabbt säga vad mitt ärende gäller för att jag ska nå mitt slutgiltiga mål - att tala med en riktigt människa. Problemet är bara att systemet bara verkar förstå käcka Stockholmare. Så när en skånsk lite upprörd tjej ringer och bräker fram "FaktauuuuuRRa" kommer den piffiga inspelade damen igen och säger: "Ursäkta? Jag förstod inte. Försök igen". "Skit ner dej" säger jag till den trevliga damen och åter igen säger hon "Ursäkta? Jag förstod inte. Försök igen." Ringer till Telia 3 ggr bara för att få den trevliga damen i örat som inte förstår vad jag säger. När jag väl kommer vidare (efter att ha förvrängt min vackra dialekt) till fakturaavdelningen blir jag informerad om att dom endast har öppet på vardagar. Blir lite lack och ringer en fjärde gång. Kommer vidare direkt (YES) och ljuger mej fram till en riktigt människa som går att prata med. Precis när rösten sagt "Du kopplas nu till en handläggare" händer något i andra änden. Det säger "klick" och börjar tuta upptaget. Jag bli lite förbannad, svär en runda och går in på min blogg och antecknar missödet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0