Små små kommentarer

Ibland kan man bli så himla glad av små kommentarer, av folk som man knappt känner. Som när jag hade suttit i luckan på akuten första gången och sekreteraren kom till mig dagen efter och sa:
- Du Susanne, jag glömde säga till dig igår....
(jag tänker direkt att jag missade/glömde/gjorde nåt fel och spetsade öronen)
- Jaha, vad då?
- Jag tyckte det funkade jättebra med dig i luckan i går, du var så lugn och bra att samarbeta med!

Jag var glad hela resten av dagen. Man borde bli lite bättre på att dela ut positiva kommentarer till folk. Det finns ju ingen som tar illa upp eller tycker man är konstig, folk blir bara paffa först och sen blir dom glada. Så mår man själv så himla bra av att ha gjort någon annans dag liiite ljusare!

Fram för mer positiva kommentarer!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Små, små ord av uppskattning betyder så mycket.



Du är själv bra på säga små ord och göra andra människor glada.



Puss o Kram

2011-08-25 @ 20:58:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0