Göteborgsvarvet

Vare sig man märker det eller ej så kryper sig vintern fram mot vårkanten och då sätter vårens lopp igång. En sak som känns lite stressande är att Gbg-varvet går av stapeln redan i Maj - 2,1 mil som ska avverkas och nu är jag uppe i 3 km. Känns sådär...! Jag är ju på gymet och "underhåller" min kropp på så vis att jag kör lite på crosstrainern och springer ett par intervaller på löpbandet. Lyfter en hantel då och då. Men utomhus har jag inte sprungit på snart tre månader...! Man tappar konditionen så himla fort. Å andra sidan så återfår man den väldigt fort igen när man väl sätter igång. Jag har ett 10-veckorsschema inför varvet som jag ska börja följa i februari/mars. Önskar dock att mina benhinnor kan hålla sig i schack detta året, förra året fick jag ju inflammation direkt när jag började springa lite längre sträckor än vad benen var vana vid. Nåja, vi får väl se hur det går. Jag tror det kommer kännas bättre när snön smälter, solen börjar titta fram lite yrvaket och fötterna vill ge sig iväg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0