Rom

Vi är sugna på en storstadsweekend även denna vår, förra året var vi ju i Barcelona i februari för att fira vår 5-årsdag. Det var dock lite i kallaste laget, mars skulle nog varit mer behagligt. Kallt och kallt, det var ändå 13-15 grader på dagarna, men på kvällarna och när det blåste lite så blev det kylslaget. Så nu tänkte vi styra kosan mot Italien och Rom! I Mars får det bli, då är det 16-20 grader, mer behagligt. Jag älskar italiensk mat och jag hoppas att jag kommer gilla landet lika mycket som maten! Jag var i Italien när jag var liten med familjen på husvagnssemester, men jag vara bara 10 (?) år då så jag minns inte så mycket. Det är annorlunda att resa som vuxen, man ser på helt andra saker såklart. Vi vill gärna se Colloseum, Fontana di Trevi, Spanska trappan och Pompeji skulle vara häftigt att se. Inget är bokat än, resan finns än så länge bara i våra hjärnor. Vi har båda gjort oss förtjänta av en liten semester, vi slösar minsann inte på semesterdagarna för arbetsgivaren, den saken är säker! Haha =)

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad trevligt att ni reser.

Tänkt att det var så tidigt på året som ni var i Barcelona.

Rom, på våren är nog inte helt fel.

Puss o Kram

2014-01-06 @ 23:51:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0