Toughest Malmö

Min gode vän Ida gav mig en liten utmaning idag; att ställa upp i hinderbansloppet Toughest i Malmö i Maj! Det är ett löparlopp fast med uppbyggd hinderbana med hinder lite här och där under 8 svettiga kilometrar. Det låter fruktansvärt, speciellt med tanke på att det finns lera, isbad, sand och andra jobbiga saker som ska hindra en. Om man inte orkar eller kan genomföra ett hinder så får man springa en liten straffrunda på 150 m. Jag tycker det låter skoj, och det är ett litet break från min vanliga springa-rakt-fram-på-asfalt-i-tio-kilometerslöpning. Så nu är jag sugen på att börja träna igen; jag behöver något som lockar och drar. Jag har ju Göteborgsvarvet i Maj också. Det lockar inte så mycket, det är mest frånstötande, men jag ska nog ta mig runt där också...! Har tränat på gymet igår och idag, första gången sedan Sandras bortgång, och jag har sån träningsvärk i kroppen så jag knappt kan röra mig och ännu mindre sätta mig ner eller gå i trappor - AJ! Men det är ändå en skön smärta, då vet man att man gjort nåt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0